28/12 - 12

Jag har varit helt slut hela dagen. Jag skulle träna och städa och allting annat bra och nyttigt men jag orkade inte. Pratade med Anton till sju imorse, det var ingen bra ide. För mig.
 
Nu är det snart nytt år, vet inte alls hur jag känner inför det. Det här året, har precis som det förra, varit fullt av drama och bråk. Nu är alla såna personer borta och jag skulle kunna säga att jag ska träna mer, äta nyttigare, bli snällare, plugga mer, skratta oftare, spendera mindre pengar, sluta röka, inte dricka så mycket alkohol, sluta bita på naglarna osv. Men det kommer inte hända, tror jag.
 
Nyårslöften är dumma, att det är nytt år är sällan en tillräcklig anledning för att börja med någonting nytt. Dom flesta saker vi vill ändra är invanda ovanor och ändras inte bara för att en kalender säger att det är 2013 och inte 2012. "Jag ska sluta äta skräpmat" säger vi och fylleäter på donken efter festen. "Jag ska inte dricka så mycket alkohol" säger vi och häller i oss en champagneflaska på tolvslaget. Jag ska ändra det och det, säger vi och faller tillbaka i gamla vanor igen. Nä, gör någonting som är på riktigt istället. Gör dig av med alla idioter, skaffa ett fadderbarn, sök nya jobb, klipp dig eller färga håret.


Kladda lite här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Hemsida/bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0