Den första december

Vaknade imorse av att min vän hade skrivit på Facebook; en av mina gymnastiklärare från grundskolan har dött. Jag minns honom knappt och vi hade honom bara ett litet tag och då och då som vikarie, men det känns så konstigt. 
 
Idag är det tjugo dagar kvar till kanske-jordens undergång. Det var världens uppståndelse förra året och mina Facebook-vänner hade skrivit säkert femhundra olika statusuppdateringar om det, utan att överdriva. Nu bryr sig ingen längre. Det är viktigare med julkalandern, mysteriet på Greveholm (2) - grevens återkomst. Missade det imorse och har googlat som en tok för att få fram vilken tid det sänds. Julkalendern sändes alltid kvart över sju på morgonen och sen kvart över sex eller sju på kvällen men nu vet jag inte, inte sett någon julkalendern sen "när karusellerna sover", som sändes 1998. Hittade den i alla fall på svtplay.se så nu ska jag och kudden gosa ner oss i sängen och titta på den.
 
 


Kladda lite här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Hemsida/bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0