Paris, Frankrike

Jag har haft fem fina, underbara dagar i Paris! Jag har sett kyrkor, Eiffeltornet, Paris gator och hus, Notre dame, Disneyland och Walt Disney Studios theme park, militärhögskolan och mycket mer. 

Disneyland och Walt Disney Studios theme park är utan tvekan det bästa med hela Frankrike. Dom har inte bara slängt upp karuseller, spökhus och spel"stånd" lite här och där utan byggt upp antingen en historia bakom varje attraktion eller byggt upp en attraktion baserad på en historia som exempelvis Peter Pan, Pirates of the Carabbean eller Indiana Jones. Till och med dom som jobbar där är klädda efter ett specifikt tema vid varje ...grej man kan göra eller se. 
 
Har dessutom lärt mig massor om "baugettelandet":::
  • alla röker
  • alla är gravida
  • ingen använder BH
  • alla är astrevliga
  • det är mer fördelaktigt att vara alkoholist än nykterist
  • bara för att det är grön gubbe vid ett övergångsställe betyder inte det att man kan gå
  • alla kör som farttokiga
  • poliserna går runt med ak-någonting (vapen då alltså)
  • det luktar kiss i tunnelbanan
  • man äter pommes och bröd till allt
  • alla grönsaker är gigantiska
  • att försöka kramas när man träffar en vän är socialt självmord - här pussas det bara
osvosvosv. Langar några bilder också, se och bli avundsjuka
(ser ni Peter Pan längst ner på slottet????!!!)


Kladda lite här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Hemsida/bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0